Základní pravidla životopisu


1.Vytvořte si samostaný životopis pro každý typ zaměstnání
 nebo pozici (například když se hlasíte na dvě pozice „HR konzultant“ a „Asistentka auditora“).

2. Projděte si webové stránky svého potenciálního zaměstnavatele a seznamte se s činností firmy. Uzpůsobte svůj životopis tak, aby byl přesně vytvořený pro danou pozici.

3. Z životopisu musí být jasné, že chcete přesně tuhle práci. Pokud je to možné, vysvětlete také, proč jste si vybrali zrovna tohoto zaměstnavatele.

4. Životopis by měl mít jasnou strukturu, přehlednou úpravu a délku přiměřenou zkušenostem – pro absolventa školy to jsou cca dvě stránky. Pro zkušenějšího člověka pak o stránku více.

5. Klíčové body a fakta zvýrazněte. Neuvádějte informace, které nejsou pro danou pozici relevatní, případně jim věnujte pouze velice málo místa.

6. Neuvádějte do životopisu ani do průvodního dopisu očekávanou výši platu, pokud k tomu nejste přímo vyzváni.

7. Vždy uvádějte pouze pravdu. Zbytečně si nevymýšlejte, ale nebojte se nabídnout, co umíte. Nehledejte správnou odpověd na klasické otázky “proč chci pracovat u této firmy” nebo “proč mě zajímá tato pozice”. Taková odpověď neexistuje.

8.Životopis má pouze zařídit pohovor a ne rovnou sehnat zaměstnání. Nesnažte se do něj proto nacpat úplně všechno.

9. Pište stručně a vystižně.

10. Zkontrolujte několikrát, zda text neobsahuje pravopisné chyby.

zdroj: www.nazkusenou.cz

Follow by Email
Facebook
Facebook
LinkedIn
Instagram